AgriWatch

Kyllingekoncern vil tjene flere penge ved at satse på de langsomtvoksende racer

Kyllingekoncernen Scandi Standard vokser voldsomt på det danske marked, og det tynger avancerne. "Vi har større indtjeningsambitioner i Danmark," siger topchefen.

Foto: Joachim Adrian / RITZAU SCANPIX.

Det danske marked tromler frem hos kyllingekoncernen Scandi Standard, der ejer kyllingebrandet Danpo. Til gengæld halter indtjeningen efter, og marginerne blev sidste år forværret i Danmark som det eneste af koncernens fem markeder.

"Vi har større indtjeningsambitioner i Danmark end det, vi leverer, og vi har været negativt påvirkede af den helt ekstreme vækst, vi har været igennem. Når man vokser så kraftigt, kan det være svært at få indtjeningen med," siger Leif Bergvall Hansen, adm. direktør i Scandi Standard.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch