AgriWatch

Foss øger fokus på digitalisering

Den danske milliardvirksomhed vil bruge 10 pct. af sin årlige omsætning på investering i innovation og digtiale produkter. Det store fokus er med til at vinde kontrakter og skabe større effektivitet, vurderer vicepræsident i selskabet.

Adm. direktør i Foss, Kim Vejlby Hansen,th. Han står i spidsen for en virksomhed, der skruer op for digitaliseringen i disse år. | Foto: Niels Ahlmann Olesen/Ritzau Scanpix

Der er fut under den digitale udvikling i Foss, der laver analyseudstyr til landbrugs- og fødevareindustrien.

Det skriver Børsen.

Rasmus Blom, vicepræsident i Foss, fortæller, at målet for virksomheden er, at et beløb svarende til 10 pct. af toplinjen hvert år skal investeres i innovation og digitale services. I 2018 omsatte Foss for 2,2 mia. kr.

"50 pct. af den generelle værdi, vi laver, kommer fra software, der både er integreret i vores instrumenter og i form af digitale services. Derudover oplever vi, at vi vinder rigtig mange ordrer, fordi vi har digitale services som en del af vores løsningsrum - det er den differentierende parameter, der gør udfaldet," siger Rasmus Blom til avisen.

Han vurderer desuden, at digitaliseringen er med til at skabe større effektivitet.

Foss og DTU vil styrke fødevareinnovation i nyt samarbejde

Foss-direktør tror på færre patenter og lukkede døre i fremtiden

Mere fra AgriWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FødevareWatch